چگونه بهترین تبلیغات آرایشگاه را داشته باشیم

چگونه بهترین تبلیغات آرایشگاه را داشته باشیم

امروزه در هر شغلی نیاز به تبلیغات وجود دارد. تبلیغات آرایشگاه نیز مانند دیگر کسب و کارها می باشد. با توجه به تعدد صاحبان مشاغل، هر فردی که صاحب شغل یا مهارتی می باشد، برای این که افراد بیش تری سراغ او و مهارت یا کسب و کارش بروند، نیاز به انجام تبلیغات دارد. بعضی از افراد به دنبال ترغیب و جذب افراد خاصی در جامعه می باشند ولی بیش تر افراد صاحب مشاغل، به دنبال جذب و ترغیب همه مردم به سمت خودشان می باشند. بنابراین قبل از هر چیزی باید هدف مشخص شود.

تبلیغات آرایشگاه به چه صورت باید باشد

همان طور که در قسمت بالا اشاره شد اول برای یک آرایشگاه باید مشخص شود که قرار است چه افرادی به سمت آن جذب شوند. آیا تبلیغات آرایشگاه قرار است به صورت تک تک و فرد به فرد انجام شود و یا برای دسته خاصی؟ قبل از انتخاب باید تک تک روش ها مورد بررسی قرار گرفته و مجموعه معایب و مزایای آن ها سنجیده شود، پس از آن می توان از برآیند نتایج بدست آمده، روش مناسب را انتخاب کرد. توجه داشته باشید که در تبلیغات آرایشگاه یا هر جای دیگری، ایده پردازی، ابتکار عمل و … برگ برنده می باشد، این که تکراری عمل نکرده و با خلق ایده و روشی جدید، بهترین تبلیغات را انجام داد. پس نباید به دنبال یک روش تبلیغاتی صرف گشته و آن را مو به مو اجرا کرد. برای تبلیغات نیز مانند هر کار دیگری باید با متخصص این موضوع مشورت کرده و از او کمک گرفت تا او مسائلی را که باید به آن ها توجه کرد و یا مسائل مرتبط دیگر را به فردی که قرار است تبلیغات انجام دهد را ارائه دهد.

کدام روش تبلیغات آرایشگاه بهتر است؟ روش فرد به فرد و یا روش گروهی؟

در زمان های گذشته که در هر محلی افراد خاص شغل های خاصی داشتند، و هر محل فقط یک نفر بود که آن شغل را دارا بود، مردم مجبور بودند برای انجام کارشان فقط به همان یک نفر مراجعه کنند، اما با گذشت زمان و افزایش تعداد شاغلین یک حرفه خاص، بین صاحبان مشاغل فضای رقابتی ایجاد شده است و هر کدام از صاحبین مشاغل برای جلب مشتری باید از روش های مختلفی استفاده کنند. صاحبین مشاغل برای این که تعداد افراد بیش تری را مشتری خود کنند، نیاز دارند که به آن ها نشان دهند، نسبت به هم صنف های خود برتری داشته و دارای ویژگی های مثبت خاصی می باشند. هم چنین در آن مرکز خدمات با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود. مشتری نیز با دانستن این مسائل و اطمینان از آن ها به این نتیجه می رسد که استفاده از آن مرکز به صلاح وی بوده و آن مرکز را انتخاب می کند. هدف از تبلیغات ترغیب تعداد مشتری بیش تر برای مراجعه و انتخاب آن مرکز و به دنبال آن درآمد بیش تر می باشد.

پس باید روشی را انتخاب کنید که این دو نیاز را با هم و هم زمان برآورده کند، در ظاهر این طور به نظر می رسد که روش تبلیغات گروهی مناسب ترین روش و هم چنین به صرفه ترین می باشد، اما باید به این نکته توجه کنید که مشتری های جایی مثل یک آرایشگاه فقط یک گروه خاص نیستند و افراد به صورت انفرادی و جدا مراجعه کرده و خدمات دریافت می کنند. بنابراین برای اماکنی مانند آرایشگاه، بهتر است که از روش تبلیغ فرد به فرد استفاده شود. اگرچه این روش به زمان بیش تری نیاز دارد. اما باید به این نکته توجه شود که هر کدام از افراد برای یک آرایشگاه یک سرمایه بالقوه محسوب می شود.

تبلیغات آرایشگاه به روش فرد به فرد

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد، برای یک آرایشگاه روش تبلیغات فرد به فرد بهتر و موثرتر می باشد. اما این که چطور به صورت فرد به فرد تبلیغات باید انجام داد را در ادامه توضیح می دهیم. قبل از هر چیز شما باید نسبت به مشتری های خود شناخت پیدا کنید. معمولا بیش تر مشتری های یک آرایشگاه، همسایه ها و افرادی هستند که به آن آرایشگاه نزدیک تر هستند، پس باید با توجه به محلی که در آن آرایشگاه قرار دارد، نیازسنجی کرد. به این صورت که افرادی که در آن محل زندگی می کنند دارای چه سطح مالی می باشند، مثلا اگر یک آرایشگاه در یکی از محله های متوسط باشد یا محله هایی با سطح درآمدی بالا روش تبلیغات متفاوت می باشد. ولی چیزی که برای همه آن ها ثابت می باشد این است که به مشتری ها اهمیت داده و تمهیداتی برای راحتی بیش تر و رضایت تک تکشان فراهم شود. این که یک آرایشگاه مرتب و تمیز باشد، تمام وسایل و دکوراسیون آرایشگاه هارمونی داشته باشند، این که وسایل و مواد اولیه که به کار برده می شود، از نوع مرغوب باشد، این که سلامت تک تک افراد مراجعه کننده به سالن آرایش برای کارکنان آن سالن مهم باشد و در حفظ آن کوشا باشند. این که فضای آرایشگاه کسل کننده نباشد.

یکی از اصول بازاریابی و تبلیغات این است که مشتری نیازمند آن آرایشگاه باشد. مثلا یک کار یا مهارت خاصی را فقط فلان آرایشگاه با روش خاص انجام می دهد، پس حتما و فقط باید به آن آرایشگاه برود. یا این که این آرایشگاه برای وقت هر مشتری ارزش قائل می باشد و سر موقع و تایم دقیقی که اعلام کرده کار را انجام می دهد، یا این که فلان آرایشگاه برای مشتری های خود شرایطی را فراهم کرده است که اگر احیانا مقداری کار مشتری قبل بیش تر طول کشید، مشتری بعدی بتواند از این زمانی که دارد بیش ترین بهره را ببرد و حس نکند که به او و وقتش بها داده نشده و در حال اتلاف وقت می باشد، مثلا اینترنت رایگان داشته باشد، سیستم صوتی تصویری داشته باشد، کافی شاپ یا یک بوفه داشته باشد و یا هر چیز دیگری که مشتری با آن بتواند زمان انتظار را به بهترین نحو بگذراند.

سخن آخر

این مطلب فقط برای این تنظیم و نوشته شده که برای شما مطالب را به صورت موجز و کلی گفته و صرفا یک چراغ در این مسیر طولانی روشن کند، حال این شما هستید که در صورت نیاز و تمایل باید به مطالعه و بررسی مطالب تخصصی تر پرداخته و با دید بازتر و آگاهانه تر به کار تبلیغات خود بپردازید. توجه داشته باشید که همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، تبلیغات را باید با توجه به ایده پردازی ها و نوآوری ها خلق شود و هر چقدر یک تبلیغ جدیدتر و دارای خلاقیت بیش تری باشد، تعداد افراد بیش تری را به سمت خود کشانده و جذب می کند. از نظرات تخصصی در مورد تبلیغات نیز هرگز غافل نشوید.